בבית הספר בו אני מלמדת ישנה בכל שכבה כיתת מצויינות (איני מלמדת בכיתות אלה). בכיתות אלו ניתן לראות את מימוש עקרונות הפדגוגי החדשנית.
ישנה למידה בתהליך אישי של כל תלמיד, וזה נעשה בהקשר חברתי, ובתיווך המורים
ישנו ניסיון להתאמת ההוראה לשונות התלמידים. בכל פעם התלמידים נחשפים לנושאים שונים בתחומי עניין שונים, כך שכל תלמיד יכול למצוא תחום עניין אחד לפחות במהלך השנה
כמו כן ישנו הקשר לעולם האמיתי לבית הספר. הדבר נעשה ע"י סיורים רבים שכיתות אלה מבצעים במקומות שונים (מוזיאונים, בתי חולים, משרדי עבודה גדולים וכו') וע"י מרצים מבחוץ שבאים לחשוף אותם לתחומים שונים ומגוונים.
בנוסף, בכיתות אלו נעשה שימוש אמיתי בלוחות החכמים, כך שישנו שימוש בטכנולוגיות שיותר קרובות לתלמידים.
מצאתי מגוון של בלוגים המדברים על חינוך, ועל פדגוגיה חדשנית כגון:
הבלוג של אריאל מויאל http://moariel10.blogspot.co.il/2010/12/21.html
הבלוג של שיר שוורץ http://shirboim.blogspot.co.il/2011/08/blog-post.html
הבלוג של לאה ליברמן -
http://lealea-lealea-lealea.blogspot.co.il/2010/12/blog-post_31.html
הבלוג של תמר http://tamargabay.blogspot.co.il/2012/04/ps.html
אני התרשמתי מהבלוג של תמר, ובמיוחד מהפוסט פדגוגיה חדשנית או כלי טכנולוגי. אני מאוד מסכימה עם הטענה שלה שרק אם המורה ישתמש בטכנולוגיה העומדת לרשותו כראוי אזי נראה פדגוגיה חדשנית, אחרת זהו סתם עוד כלי שאנו משתמשים בו.
היי ויקי.
השבמחקממה שהבנתי, את מדברת בעצם על תכנית למידה אישית באותן כיתות המצויינות. ובדיוק כמו שכתבת בסיפא של דברייך, העניין הוא השימוש הנכון בכלים מקוונים לצרכים פדגוגיים.
האם תוכלי לתת דוגמה לשימוש באותן הכיתות בכלי מקוון לשימוש המייצג פדגוגיה חדשנית? לוח אינטראקטיבי בפני עצמו הוא כלי, ולא בהכרח מייצג פדגוגיה כלשהי.